Sunday 3 January 2016

Filled Under:

TERHARU !!! Dato Siti Mahu Segara Dapat Cahaya Mata Setelah Hampir 10Tahun...



  Awal Disember lalu kita dikejutkan dgn berita penyanyi n0mb0r satu negara Datuk Siti Nurhaliza mengalami  keguguran ketika kandungannya berusia dua bulan...
Biarpun pada awalnya khabar gembira itu sudah heb0h diperkatakan sejak awal N0vember, walau bagaimana pun Siti belum bersedia berk0ngsi perkara tersebut....


  Menganggap apa yang berlaku itu sebagai ketentuan Ilahi & ujian buatnya, DATO Siti  tetap reda...
"Saya reda dengan ujian ini dan saya tahu, bukan saya seorang saja diberikan dugaan sebegini"...
Saya tetap bersangka baik dengan apa jua ujian daripada-Nya. Saya percaya setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...


  Menurut Siti, kurang berehat adalah antara sebab dia mengalami keguguran....
Mulanya saya sendiri tak menjangka saya sedang hamil kerana ketika itu saya sibuk dengan persiapan Konsert Satu Suara Volume 2, di Istana Budaya dan perkahwinan anak suami....
Dalam masa yang sama , suami saya dijangkiti demam denggi.... Jadi saya tak cukup rehat... Tetapi tidak mengapa kerana itu adalah ketentuan Allah , Siti & suami tidak pernah berputus asa bagi memiliki zuriat sendiri...  Allah sudah tetapkan semuanya, katanya lagi....
Doakan sem0ga selepas ini lebih cepat.. . Menurut d0kt0r kalau sudah keguguran, kemungkinan untuk mengandung lagi lebih cepat....


  Jadi, saya mahu biar segera dikurniakan cahaya mata.. Penantian  hampir 10 tahun bukan satu jangka masa pendek... Apa yang penting, saya dan suami tidak pernah putus berd0a...
Menjalani temp0h berpantang seperti wanita lain, Siti kini dalam pr0ses mengembalikan bentuk badannya...
Diakui selepas mengalami keguguran, badan saya kelihatan berisi. Insya-Allah, selepas ini saya akan kembali menjalani rutin senaman seperti biasa, katanya.


  Melangkah ke tahun baru 2016, isteri kepada  Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K ini masih tidak berganjak dari azam sebelumnya....
Azam saya tahun ini sama saja iaitu mahu menjadi insan yang lebih baik, berperanan dan menyumbang kepada agama, bangsa dan negara....


  Saya juga mengharapkan agar kerjaya dan perniagaan dapat berjalan dengan baik selain setiap perancangan dapat dilaksanakan dengan jayanya, Insya-Allah..
Berkenaan karier nyanyiannya, Siti dalam perancangan menghasilkan single dan album baru....


Tahun ini genap 20 tahun saya dalam industri seni.... Selain lagu dan album baru, saya juga berharap dapat mengadakan sebuah konsert berskala besar.... Itu pun jika ada rezeki dari segi penajaan...
Setiap tahun seb0leh-b0lehnya saya mahu memberikan sesuatu kepada peminat... Saya mengambil apa peluang yang datang dahulu dan saya berharap dapat merealisasikannya, katanya....







0 comments:

Post a Comment