Wednesday 6 January 2016

Filled Under:

Kisah Penjaga Di Villa Yang Selalu Mendapat Bungkusan Misteri Sehinggakan............




##    Kata 0rang, jika tidak tahu perangai sese0rang tu janganlah kita cepat menilai...  Kadang-kadang 0rang yang muka macam penyangak, muka s0mb0ng, muka masam tulah yang mempunyai nilai murni yang sangat tinggi...  Mungkin itu pers0naliti mereka begitu yang tak dapat dielakkan...  ##

##   Ini mengisahkan tentang se0rang driver yang pernah bekerja dengan 0rang kaya, yang mempunyai sebuah villa dan kereta mewah.... Menurutnya, majikannya tiidak pernah menegur atau ingin berkawan dengannya...  Sehingga lah sesuatu perkara berlaku, tanggapan lelaki ini ternyata salah...  ##


   " BELIAU TIDAK PERNAH MENEGUR SAPAAN SAYA "



   " BELIAU TIDAK PERNAH MEMANDANG SAYA "





  " SAYA MULA MENDAPAT BUNGKUSAN MISTERI SETIAP HARI "




    " SEHINGGA KE SUATU HARI "




  " HIDUP MULA JADI KACAU BILAU "




   " AKHIRNYA AKU MULA SEDAR BAHAWA "






  " TIDAK PERNAH TERLINTAS LANGSUNG "




  " AKHIRNYA TERBONGKAR "


  " TERIMA BUNGKUSAN , TAPI DARI SIAPA "




  " SAYA TELAH BERSANGKA BURUK "



  " KESIMPULANNYA "







1 comments:

  1. Cuai..
    Kenapa begitu hina seorang jaga/guard menyelongkar tong sampah mencari sisa makanan untuk dimakan. Apakah selama ini dia berkerja disitu tanpa sebarang bayaran.

    Apakah hina seorang yang kaya yang memiliki rumah mewah dan kereta mewah serta wang yang banyak tapi kurang daya pendengaran dan tidak mampu membeli alat bantuan pendengaran.
    Kalau nak tulis cerita sebagai pengajaran pun biarlah menesabah supay lebih sedap dibaca dan diterima akal.

    ReplyDelete