Saturday 2 January 2016

Filled Under:

PANASS !!! Fida Berang DiSingkir Rakan " Ingat Duit Saya Labur Tu Kutip Tepi Jalan Ke? "



Penyanyi & pelak0n Rafida Ibrahim mengakui seriK apaBila ditipu rakan k0ngsi daLam perniaGaan paKaian yang diusaHakan aWal taHun 2015 lalu.....

Fida 29, berkata, raKan k0ngSi daLam perniaGaan yang diusaHakan bebeRapa buLan lalu iTu bertinDak menyinGkirkan naManya daLam perniaGaan berkeNaan.....

"Sedih & terkiLan kerana saya tiDak sanGka dia tiBa-tiBa beruBah siKap & memBuang naMa saYa daLam perniaGaan terbabit.....

"Dia baGi aLasaN bahaWa perniaGaan terseBut tiDak mendaPat samButan & inGin menuTup bisNes itu secara tiBa-tiBa....  Apabila saYa perGi ke keDai maSih ber0peRasi sePerti biaSa, naMun dia teLah menuKar nama & miLik keDai terseBut," ujarnya....

Fida diteMui ketiKa majLis yang dianJurkan 0leh butik Pret-A-Porter di G Village, baRu-baRu ini...

Tambahannya pula, dia cuBa beruSaha unTuk bertemu & meminTa penjeLasan daripada raKan k0ngsi terseBut, namun itu hanyalah sia-sia....

“Sebelum ini kaMi hanya berbinCang meneRusi meSej di Whatsapp... Bila dah baGi aLasan bermaCam-maCam, baruLah saya seDar saya keNa tiPu & banYak  keruGian apabila saya tuRut melaBur dalam perniagaan itu,” katanya.

Dalam pada itu, Fida berkata, dia enGGan mengamBil tinDakan unDang-unDang kepada individu terseBut berikutan diraSakan tidak berbal0i......

Katanya, biarlah insiDen terseBut menjadi pengaJaran paLing bermakna daLam dirinya dan semanGat untuk dia mencuBa perniaGaan lain....

“Cara pengurusannya ketika itu tiDak menggunakan sebarang d0kumen, hanya melalui sistem tunai dan susah untuk dapatkan bahan bukti......

“Cumanya dalam perniagaan jangan buat macam ni (menipu) sebab ada waktu kita menipu berada di atas tetapi ada masa kita akan berada di bawah, perniagaan seperti r0da,” katanya.....




0 comments:

Post a Comment