Friday 1 January 2016

Filled Under:

Tergempar !!! Remaja Hilang, Tinggalkan Sepucuk Surat... Pergi Bertapa???


 #Menurut iBunya, Dia menyeDari aDa sesuatu yang tiDak kena apaBila panggilan telef0n anak keDua daripaDa lima beraDik itu kira-kira jam 7pagi Isnin lalu tiDak berjawaB....

 #Namun kAtanyA, hinggA menjelAng tengAh hAri  Angah mAsih tidAk puAang ke rumAh.
“SelAlunya bila keluAr ,  Angah akAn balik sebelum Zuhur sebAb akan Azan di Surau deAat sini, tapi hAri itu dAa tAk pulAng-pulAng, telef0n pun tak jawAb.....

 #“Bila petang, adiknyA mAsuk bilik AngAh dan terjumpA surAt ditujukAn  untuk ibunya... Bila baca surAt itu, baru kAmi tahu Angah keluar pergi bertApA di Gunung Ledang selama sebulan,” katanya ditemui, semalam.......

 #Ibrahim berkAtA, anaknya merupakAn seoranG yanG aktif dan bAhAru sahAjA menAmAtkan pembelajaraN dAlAm bidAng kemAhirAn jahitAn di  Giat Mara Simpang Renggam pada 23Disember lalu...

 #“Tindakan Angah ini se0lah-0lah diatur sese0rang sehingga cepat sahaja dia tinggalkan Simpang Renggam... Selepas anak saya hilang, saya juga ada mencari dan bertanya di tempat belajarnya di Giat Mara. ..

#“Kawan dia kata, sebelum tamat kursus jahitan minggu lepas, ada sese0rang yang dikenalinya sebagai Mustakim ada menemui Angah...

“Saya percaya dia ahli kumpulan Tarikat Al Mut Mainnah... Saya juga percaya aNak saya ini mengikuti kumpulanN itu, tapi tak sangka dia mudah terikut seDangkan selama ini Angah sangat berhati-hati dalam bergaul,” katanya....

#Tambah Ibrahim, pada maLam sebeLum anaknya menghilangkan diri, Angah ada menyatakan hasrat mahu ke Gunung Ledang...

#Dia berkata, ketika itu isterinya tidak mengendahkan perkara itu kerana menganggap anaknya hanya bergurau.

#“Saya sekeluarga berharap Angah pulang dan saya jika sesiapa ternampak anak saya ini terus hubungi saya di talian 014-6179921 atau hubungi balai p0lis berhampiraN.....

#“Saya sudah buat lap0ran p0lis di Balai P0lis SimpanG RenggaM Isnin selepas kehilangan anak saya ini,” katanya....





0 comments:

Post a Comment